Federation4Women was een van de standhouders op de eerste Duits-Nederlandse handelsdag in Papenburg.

EDR blij met succes eerste Duits-Nederlandse handelsdag Geplaatst: 23:55 uur, donderdag 23 april 2015

De eerste Duits-Nederlandse handelsdag trekt ruim vierhonderd ondernemers. De dag, onder meer georganiseerd door de Eems Dollard Regio, het Consulaat en de wederzijdse Kamers van Koophandel, is bedoeld om ondernemers van beide nationaliteiten te verleiden de stap over de grens te wagen.

Plaats van handeling is Papenburg. In een toepasselijke entourage, een scheepswerf die omgebouwd is tot congrescentrum, kunnen de deelnemers hun vaardigheden en kennis bijspijkeren met workshops. Hoe zit het met de belastingen aan de andere kant? Hoe kan ik op een effectieve manier reclame maken voor mijn product? Deskundigen geven uitleg.

……

Contacten
Behalve vaardigheden en kennis gaat het natuurijk vooral om contacten. Zo’n veertig ondernemers en ondernemingen hebben er een eigen stand ingericht. Hun product uitgestald. Of ze bieden diensten aan. Vrijwel zonder uitzondering gericht op het vergemakkelijken van grensoverschrijdende handel. Vertaalbureau’s, tolken, advocaten (voor als het mis gaat) en belastingadviseurs.

Nelly Boer bemant een stand namens ondernemersvereniging ‘Federation4Women’. Deze op vrouwelijke ondernemers gerichte netwerkorganisatie bestaat drie jaar en telt nu in het gebied tussen Emmen en Emden 35 Nederlandse en Duitse leden.

Lucratief
Federation4Women ondersteunt de leden in hun buitenlandse activiteiten. Volgens Boer zien steeds meer vrouwelijke ondernemers dat uitbreiding van het werkterrein niet alleen leuk en interessant is, maar ook lucratief.
……

Voor volledige interview klik hier